Gradbeni vestnik: letnik 27 (1978) / številka 08
AERODROM LJUBLJANA Rekonstrukcija in ojačitev manevrskih površin in izdelava vzletno-pristajalne steze za II. kategorijo
PROJEKT:
»PROJEKTIVNI BIRO« SGP »SLOVENIJA CESTE« — LJUBLJANA
Zaradi usposobitve aerodroma »LJUBLJANA« za nadaljnje normalno odvijanje zračnega prometa smo izdelali tehnično dokumentacijo za izvedbo rekonstrukcije manevrskih površin: vzletno-pristajalne steze, hitro spojnico, pristaniško ploščad in košarasto spojnico. Ojačitev manevrskih površin smo projektirali za kritično letalo Boeing 747-B.
Poleg navedenega so projekti vsebovali: kompleten sistem odvodnjavanja, rampe na spojnicah, ureditev travnatih površin zaščitnega pasu, površine ob antenskih napravah (glide path, localizer in calvert), prehodni kolektor, elektrokabelske jaške.
IZVEDBA:
SGP »SLOVENIJA CESTE« — LJUBLJANA
Za izvedbo rekonstrukcije po projektu je 420 delavcev podjetja z najsodobnejšo mehanizacijo izvršilo v rekordnem času od 1. julija do 18. avgusta 1978 dela, ki so prikazana v glavnih količinah:
— Izkopi humusa in zemljin 36.300 m3
— planum 48.100 m2
— tampon 32.600 m3
— cementna stabilizacija 2.300 m3
— asfalt 286.000 m2/1 42.000 ton
— rezanje reg in utorov v betonu 22.200 m1
— vrtine premera 110–350 mm v asfaltu in montaža luči za svetlobni sistem 1.400 kom
— izdelava jaškov kabelske kanalizacije 110 kom
— izdelava instalacijskega kolektorja 70 m1
— izdelava drenaž 6.330 m1
— ureditev in ozelenitev zaščitnih površin 146.200 m2
— vrednost izvršenih del 189 mio din
— Mehanizacija in strojne naprave za rekonstrukcijo letališča Brnik so imele skupno instalirano zmogljivost 32.000 KM
— Zmogljivost tovarne asfalta Črnuče in asfaltne baze na Brniku 450 ton/h
Kooperant za projektiranje in izvajanje del svetlobnega sistema na vzletno-pristajalni stezi in manevrskih površinah je bil GMP »TEGRAD« — Ljubljana.